In mijn vorige post heb ik de voordelen besproken van het bouwen van een sterk merk en het gebruik van gepersonaliseerde USB sticks als kosteneffectieve methode om naamsbekendheid te creeren.
Zoals je weet is de sleutel to het creeren van naamsbekendheid het herhaaldelijk blootstellen van jouw merk aan de doelgroep.
Jouw inspanningen om naamsbekendheid op te bouwen zal de potentiele klant helpen vertrouwd te raken met het product of de service die jij aanbied.
Het herhaaldelijk blootstellen van jouw merk aan de doelgroep zal leiden tot loyaliteit en vertrouwen. En dat vertaalt zich doorgaans tot meer omzet en tal van andere voordelen voor jouw bedrijf.
Gelukkig hoef je geen miljoenen uit tegeven zoals deze grote bedrijven om de blootstelling van jouw merk te vergroten. Dankzij het Internet en andere moderne guerilla marketing methodes zijn er veel goedkope, effectieve marketing methodes beschikbaar.
Ontdek deze 5 krachtige moderne marketing methodes om naamsbekendheid op te bouwen:
#1: Search Ads Boost Naamsbekendheid
Volgens een gezamenlijke studie uitgevoerd door Google en Levi's, hielpen betaalde zoek advertenties om de consument bewust te maken van het merk Levi's. De naamsbekendheid werd verhoogd met 23%, hoewel de advertenties niet altijd aangeklikt werden.
Het uitvoeren van een search op zoekmachines zoals Google en Bing is een steeds populairder wordende methode voor consumenten om te winkelen en informatie zoeken. Daardoor helpen zoek advertenties niet alleen bij het genereren van meer omzet, maar ook bij het opbouwen van merkbekendheid voor jouw producten en diensten.
Het voordeel van het gebruik van zoekadvertenties is dat je de controle over jouw budget en advertentie berichten hebt. Bovendien kun je de resultaten van je campagne volgen met analytische tools zoals Google Analytics.
#2: Maximaliseer Merkbekendheid en Boost Sales met gratis Sociale Media Tools
Van alle beschikbare tools, sociale media heeft de meeste mogelijkheden om je te helpen bij het promoten van jouw bedrijf en het vergroten van naamsbekendheid. Het beste van alles is dat de meeste van deze krachtige sociale media tools gratis te gebruiken zijn, waardoor je dezelfde kans hebt als grote corporaties om jouw merk te promoten.
Wat zo goed is aan het gebruik van sociale media tools is dat je miljoenen mensen kan bereiken, waarvan velen mogelijk kunnen veranderen in jouw prospects en leads. Overweeg deze statistieken:
Dat zijn veel mensen die je kan bereiken. Natuurlijk zal niet iedereen geinteresseerd zijn, maar je begrijpt de kansen die sociale media bieden.
Volgens het Social Media Marketing Industry Rapport 2011 dat is samengesteld door Michael Stelzner van Social Media Examiner, realiseerden kleine en middelgrote bedrijven bij het gebruik van sociale media marketing tools een aanzienlijke winst in naamsbekendheid en verkoop.
Bovendien word opgemerkt dat een grotere merkbekendheid het belangrijkste voordeel is van het gebruik van sociale media!
Als je net begint met het gebruiken van sociale media, dan raad ik je aan om te beginnen met een facebook-pagina voor je bedrijf en het opzetten van een profiel op twitter. Als je dat eenmaal hebt opgebouwd, is het belangrijk om berichten in de gaten te houden die gerelateerd zijn aan jouw branche, producten of diensten. Hierdoor kun je jouw klanten voorzien van nuttige informatie en tegemoetkomen in hun behoeftes aan informatie.
#3: Bereik veel mensen met een content-rijke blog
Bloggen was een woord dat je vaak hoorde. Tegenwoordig is het uitgegroeid tot de meest krachtige inbound marketing tool om jouw merksbekendheid op te bouwen.
Bloggen is een krachtig platform om jezelf neer te zetten als een expert. Je zou kunnen bloggen over onderwerpen die gerelateerd zijn aan jouw branche. Ook kun je nuttige en educatieve inhoud delen met je doelgroep.
Door het continu toe te voegen van relevante artikelen en nuttige inhoud, krijg je veel voordelen. In de eerste plaats, bloggen is een essentieel SEO strategie. Google staat er bekend om dat zij sites belonen met een hogere search ranking als zij merken dat jij regelmatig nieuwe inhoud toevoegt.
Daarnaast kan je de aandacht trekken van gerichte bezoekers die op zoek zijn naar informatie over jouw producten of diensten.
Zodra zij naar jouw site komen, kunnen ze commentaar geven op de blog posts waardoor je de kans krijgt goede service te verlenen aan potentiele klanten.
Hier volgen een aantal tips:
#4: Hoe een goed persbericht jouw merk meer aanzien kan geven
Van een persbericht kan zowat elk bedrijven profiteren, ongeacht de grootte. Hoewel het vaak gebruikt wordt om nieuwe producten of nieuwe diensten aan te kondigen, kan het ook worden gebruikt om informatie of gebeurtenissen met betrekking tot uw bedrijf of producten / diensten aan te kondigen.
Om effectief te zijn moet je bericht nieuwswaardige informatie bevatten, geschreven zijn in een journalistieke stijl, en een standaard PR-formaat volgen.
Je kan gebruik maken van online persbericht diensten zoals PRWeb.com en BusinessWire.com of je kunt je verhaal sturen naar kranten, tijdschriften en tv-shows.
Het voordeel van het gebruik van een online persbericht service is dat ze uw verhaal sturen naar de top news sites zoals Google News, Yahoo News, en een hoop andere blogs en media.
Als je bericht meeslepend en interessant is, zou het snel veel publiciteit voor je bedrijf genereren en helpt het de stroom van verkeer naar je website.
#5: Gebruik Online Videos
De populariteit van online video sites zoals Youtube rijzen de pan uit, daarom zouden online videos een essentieel onderdeel van je marketing strategieën uit moeten maken om je merk en bedrijf goed neer te zetten.
Met de online video's geef je je publiek een alternatief en leuk medium om jouw content door te nemen. Sommige mensen kijken liever video's dan hele stukken te moeten lezen.
Bovendien, video's kunnen jouw persoonlijkheid tonen, wat helpt bij het opbouwen van een relate met je doelgroep.
Video's zijn vooral effectief voor product demo's, het geven van "hoe" tips en tutorials. Als je video's creatief of educatief zijn, zullen steeds meer mensen kijken en zouden ze het bedrijf waarschijnlijk beter willen leren kennen.
Een bedrijf dat enorm profiteerd van online video's is bijvoorbeeld Blendtec, de maker van blenders en mixers.
Hun onderhoudende video's maken gebruik van allerlei onwaarschijnlijke objecten zoals golfballen, speelgoed, ballen, rubik kubussen, Ipods, etc. in gevecht met de blender.
Om mensen jouw video's te laten ontdekken, kun je de video's op jouw website of blog, en op video-sharing sites zoals Youtube, Vimeo, Viddler, etc. zetten.
Als je de video's op jouw website plaatst, voeg dan sociale media mogelijkheden toe zoals Facebook "Like", Twitter "Tweet", LinkedIn "Share", enz.
Als je de doelgroep bereikt via social media en blogging met behulp van de video's, dan kan jouw merk snel uitgroeine en erkenning krijgen!
Je hoeft geen dure apparatuur te gebruiken om een video of te creëren. Met je telefoon video-camera en gratis video-editing software zoals Movie Maker Window's of Mac's iMovie, kunt je al een overtuigende video maken. Houd het kort (2 - 5 minuten) en laat je persoonlijkheid doorschemeren.
Onderneem nu aktie om jouw merk te promoten!
Hoewel er nog vele andere goedkope methodes zijn om jouw bedrijf te promoten, zijn bovenstaande 5 methodes erg succesvol.
Door het combineren van de bovenstaande promotie methodes en gepersonaliseerde USB sticks, heb je een goed pakket van promotionele instrumenten en methodes om je merk neer te zetten, en te werken aan de loyaliteit van klanten. Ga ervoor!
Deel je tips
Als je succesvol gebruik hebt gemaakt van bovenstaande methodes om je naamsbekendheid uit te breiden, dan horen wij dat graag. Deel het hieronder!
Gerelateerde artikelen
Hi Sucheta, Thank you for your message! Differentiating your company in a homogenous market poses an exciting challenge with the potential for great rewards if you can be more successful than your competitors in doing so. A key three-step formula that we recommend here at Flashbay is as follows: 1) Create a strong and distinctive logo for your brand. The logo should be simple, memorable and unique in its appearance, to really impact your clients. 2) Understand your comparative advantage - define and articulate what your company does differently and better than your competitors. 3) Create visibility of your brand and your key competitive differentiators. There are various promotional techniques you can use to spread the word of your company and its comparative advantage, including social media campaigns, advertising, blogging etc. One of the most effective and elegant tools is to distribute promotional products to your clients, such as Flash Drives, Power Banks, Speakers etc. featuring your distinctive logo and perhaps a slogan with a key message to summarise your brand's comparative advantage. This is a great low-cost way of really increasing your brand visibility and differentiating yourself from competitors. From here, if you offer a quality product, and you are able to deliver on your promises, you will undoubtedly succeed in retaining existing clients and attracting new customers, too, enhancing the value of your company. I hope this helps, please let me know if you have any other questions. Chris at Flashbay
Hi.. I work for an epublishing company. In this domain, all the competitors possess the same features. How should i be a differentiator as a company to retain my existimg clients as well as to attract new clients?
Hi Jamal, What would you do raise awareness and even increase sales for new and existing products in the pharma market as a supplier, with your main clients being pharmacies? Without changing price?
Dit domein lijkt te krijgen een goede hoeveelheid bezoekers. Hoe krijg je het verkeer om het? Het biedt een mooie unieke draai aan dingen. Ik denk dat er iets echt of belangrijk om te praten over het belangrijkste ding.
Thanks for sharing with me, The information are very useful and can support me. I will look into all of these factors and strategies.
Hi Jamal, Here's a formula that I follow to create a strong and recognizeable brand. (1) Create a strong logo for your company and your product. Your logo should be simple, easy for people to remember, and distinctive. (2) Define your value proposition - Value proposition is about what's special and unique about your company and your products? What can you do better than others can't? (3) Create visibility and awareness of your brand by various promotional methods - blogging, twitter, facebook, youtube videos, give out promotional products such as flash drives & T-shirts with your logo imprinted on them, guest blogging, public speaking, etc. All of these are low cost ways of creating brand visibility. Now, if you are also able to deliver on your brand promise by offering a great product and providingng superior customer service, your brand value will surely increase over time. Hope this helps.
Thanks so much for the useful information, I apologize for late to reply as I was in holiday around Malaysia. I am satisfied with what you have mentioned, but if we use social media to build our brand with low cost, customer may look into the material and contents of our product. do you have any idea about other factors or strategies that can help to build brand value without costing the company a lot of money Thank you
Hi Jamal, Thanks for visiting our blog. If you want to build brand value with minimal costs, I recommend a combination of blogging and social media. Start a blog to share ideas and thoughts and offer tips and useful information. Then use social media channels like twitter and facebook to promote your blog content. You can also try to find blogs and forums related to your industry and participate in the discussions. The key is to establish yourself and your brand as the expert in your industry.
Thanks for the useful information. could you please tell me what are the strategies to build brand value with low cost