Weblog
De beste voorwaarden voor klantenbetrokkenheid in 2019
Nu 2019 volop begonnen is, wordt het eens tijd om na te denken wat jouw bedrijf kan doen om klantenrelaties ten volle te benutten.
Hieronder vind je alvast wat goede voornemens om er een topjaar van te maken!
1. Engageer met je werknemers
Het is simpel - gelukkige werknemers, maken gelukkige klanten. Engagement binnen de werkplaats heeft een merkbaar effect op de relatie die kan opgebouwd worden met potentiële klanten.
Om een méér werknemers-gerichte cultuur aan te meten, is het aan te raden je personeel regelmatig om feedback te vragen over jullie processen, producten en diensten. Zo ga je om met mogelijke problemen voor ze ontstaan en in ruil krijg je een proactieve klantenervaring.
2. Maak een prioriteit van de klantendienst
De klant zou altijd hoofdprioriteit moeten zijn in elke klantgerichte business.
Kwaliteitsproducten and kennis van jullie product zorgen voor een klantenrelatie met meer diepgang en engagement met je klant. Dit zal resulteren in herhaalde bezoeken aan jullie website en winkels.
3. Wees proactief
Een proactieve klantendienst is het proces van het herkennen en oplossen van problemen voordat klanten ermee te maken krijgen.
Een voorbeeld van een proactieve aanpak is het monitoren van sociale media platformen voor relevante posts en uitreiken naar diegenen die hulp nodig hebben of ergens moeilijkheden mee ervaren.
Door steeds één stap vooruit te denken, kan je de ervaringen van je klanten verbeteren door problemen één voor één te elimineren.
4. Luister naar je klant
De meest effectieve manier om je klanten tevreden te houden, is door te luisteren en hier ook naar te handelen.
Feedback van je klanten is goud waard en de beste verhalen kunnen gedeeld worden met je personeel, je klanten, op jullie website, sociale media platformen en meer!
Door incentives aan te bieden, moedig je feedback aan.
Kies een geschenk zoals onze gepersonaliseerde Gift Sets, die relevant zijn aan jouw organisatie en de kans op feedback zullen verhogen.
Houd je aan deze goede voornemens en maak van 2019 het jaar van de klant. Dit, door je zowel op je klanten als op je personeel te focussen.
Als je graag één van onze producten zou aankopen als beloningen voor het geven van feedback, vul dan onze
Quick Quote Form in en een aangewezen Sales Account Manager zal spoedig contact met je opnemen!